Overslaan naar content

Het verhaal van Maria Molenaar

“We zijn collegiaal naar elkaar toe en proberen met elkaar mee te denken.”

Maria Molenaar werkt 6 jaar bij KBK. Inmiddels is zij doorgegroeid naar Teamleider van ons Klant Contact Centrum (KCC). Maria is via haar broer die ook bij KBK werkt binnengekomen. “Vanuit de horeca ben ik begonnen als KCC medewerker" begint Maria. “De eerste periode bleef ik de horeca en het KCC combineren, maar al snel wist ik dat het werk mij lag en ben ik het fulltime gaan doen. Ik ben diverse cursussen en opleidingen gaan doen en na 4 jaar kreeg ik de kans om als teamleider van de afdeling aan de slag te gaan. En daar heb ik nog steeds geen dag spijt van gehad”.

 

Het werk is afwisselend en druk

“Ontwikkelingen gaan hier snel, toen ik hier binnenkwam kregen wij de opdrachten via de mail binnen, daarna via een portaal van de opdrachtgever en nu komen de opdrachten automatisch in ons eigen systeem. Ons werk is afwisselend en druk, waardoor elke dag anders is en niet snel gaat vervelen. De afdeling verwerkt zo’n 200 tot 350 telefoontjes per dag. Zo maak je de ene keer alleen een bon aan van een klus en de andere keer plan je een hele badkamerrenovatie. Wij zorgen daarnaast dat de opdrachten op de iPad van de vaklieden terecht komen, zodat zij de planning voor de week kunnen inzien”.   

Er is veel contact met klanten en soms blijven gesprekken of situaties je bij. “Zo was er een grote lekkage bij een bovenbuurman en dit kwam via de koof van de onderbuurvrouw naar beneden. Op zo’n moment moet je snel schakelen en je wilt er zijn voor de klant. Maar ook gesprekken met oudere bewoner(s) die vaak wat eenzaam zijn en even een praatje willen maken. Vaak heb je er niet veel tijd voor, maar het is achteraf leuk om te horen als de klant zegt dat ze blij is dat ze even haar verhaal kwijt kon”, vertelt Maria.

 

Sporten met collega’s

De sfeer is goed bij KBK bouwgroep, er worden veel gezellige uitjes en borrels georganiseerd. Maar ook door het sporten in de sportschool op het hoofdkantoor leer je collega’s van andere afdelingen kennen. “Als KCC medewerker zit je veel achter je computer en heb je op een werkdag niet zo snel contact met collega’s van andere afdelingen. Een aantal keer per week worden er sportlessen georganiseerd. Deze lessen worden goed bezocht door collega’s van alle disciplines en dat geeft ook een mooie dimensie aan het werken bij KBK bouwgroep”, zegt Maria.

 

Werkgeluk

“Werkgeluk is voor mij het werken met leuke collega’s en afwisselend werk, zegt Maria. We zijn collegiaal naar elkaar toe, we proberen met elkaar mee te denken, als iemand een keer een dag wil ruilen, dan komen we er met elkaar uit en dat geeft een goed teamgevoel”.  

Benieuwd naar de andere verhalen?