Overslaan naar content

Finance Manager Vastgoedonderhoud (VGO)

  • Op locatie
    • Volendam, Noord-Holland, Nederland
    • Den Haag, Zuid-Holland, Nederland
    +1 meer
  • Vastgoedonderhoud

Functieomschrijving

Voor de verdere groei en professionalisering van onze VGO-divisie zoeken wij een strategisch sterke Finance Manager die met visie, leiderschap en analytische scherpte richting geeft aan onze financiële toekomst. Vanuit een sleutelpositie binnen het MT VGO draag je bij aan een robuuste financiële strategie die duurzame groei mogelijk maakt en risico’s beheerst.

Jouw rol
Als Finance Manager VGO ben je actief zichtbaar op onze vestigingen in Volendam en Wateringen, essentieel voor het realiseren van onze groeiambities. Je maakt deel uit van het MT VGO en rapporteert rechtstreeks aan de directie. Je werkt intensief samen met de teams Analyse & Control, Financial Control, stafhoofden en overige stakeholders.

Wat ga je doen

Advisering & Strategie

  • Optreden als strategische sparringpartner in het MT VGO en voor de directie. Hierdoor draag je bij aan de verdere ontwikkeling van de organisatie- en overlegstructuur.

  • Volgen en beoordelen van de financiële voortgang van lopende en toekomstige projecten, samen met Analyse & Control.

  • Financiële inzichten koppelen aan kennis van vastgoedonderhoud, met als doel rendabele en goed beheerde projecten. Het MT is verantwoordelijk voor projectmarges, omzetprognoses en verantwoorde investeringen.

  • Optimaliseren van VGO-processen in overleg met partners van andere divisies

  • Adviseren en ondersteunen bij tenders en aanbestedingen en begeleiden van eventuele overnames.

  • Ontwikkelen en aanscherpen van KPI’s en stuurinformatie.

Financiën & Control

  • Ontwikkelen van een lange-termijn financiële visie, inclusief monitoringstructuren, rapportages en analyses en deze vertalen naar concrete acties voor het MT VGO en operatie.

  • Volledige verantwoordelijkheid voor kostenbewaking, algemene kosten en investeringen, voor zover deze VGO direct aangaan.

  • Bewaken van financieringssaldi, debiteuren, crediteuren en periodieke rapportages.

  • Aanspreekpunt voor maand- en kwartaalafsluitingen en voorbereiding van de jaarrekening.

  • Optimaliseren van financiële processen en systemen binnen VGO en het Identificeren van verbetermogelijkheden op het gebied van analyse en bewaking, en deze samen met Analyse & Control vertalen naar concrete acties.

  • Onderhouden van contact met externe partijen zoals opdrachtgevers en onderaannemers, inclusief het deelnemen aan financiële overleggen met opdrachtgevers en het opstellen van KPI- en afkoopmodellen voor hen.

  • Financieel beheer van lopende contracten, o.a. opvolging van KPI-afspraken, afkoopregelingen, boeteclausules en indexeringen.

Vereisten

Wie wij zoeken

  • HBO/WO werk- en denkniveau, met een afgeronde financiële opleiding.

  • Minimaal 10 jaar relevante ervaring en ervaring in een MT-rol bij voorkeur binnen soortgelijk (familie)bedrijf.

  • Sterk strategisch inzicht en aantoonbare ervaring met groei- en verandertrajecten. Je bereidt de organisatie voor op schaalvergroting.

  • Uitstekende leiderschaps- en communicatieve vaardigheden.

  • Stressbestendig, overtuigend en in staat complexe materie helder over te brengen.

  • Ervaring met ERP, BI-tools en digitalisering van financiële processen.

 

Wat wij bieden

  • Directe invloed op groei & strategie, een sleutelrol in de financiële aansturing van een divisie die de komende jaren wil verdubbelen. Jouw keuzes en analyses bepalen direct de koers van VGO

  • Een ondernemende cultuur met korte lijnen, waarin samenwerking, verantwoordelijkheid en professionaliteit centraal staan.

  • Stevige MT-positie, je bent sparringpartner voor de directie en de leden in jouw MT, met veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte voor het tonen van daadkracht.

  • Ruimte om mee te bouwen aan een toekomstbestendige en schaalbare VGO-organisatie.

Arbeidsvoorwaarden

  • Een aantrekkelijk salaris

  • Bonusregeling en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden

  • 30 vakantiedagen en 13 dagen keuzebudget

  • Een pensioenregeling (bpfBOUW)

  • Een auto van de zaak of mobiliteitsvergoeding

  • Een laptop en telefoon

  • Persoonlijke ontwikkeling en opleiding

  • Onbeperkt sporten in onze gym

 

Wie is KBK

KBK is één van de grootste bouwers van Noord-Holland, met de ambitie om dé bouwpartner te worden van de gehele Randstad. Al 45 jaar vormt diversiteit de kern van ons succes; ontwikkelen, bouwen, renoveren en onderhouden – we doen het allemaal. Sterk in doen. Daar staan wij als KBK bouwgroep voor. Allemaal. Dagelijks.

Je komt op onze afdeling Vastgoedverbetering te werken op ons hoofdkantoor in Volendam, samen met een gemotiveerd team. Maar eigenlijk werk je samen met al onze 470 collega’s, want we zijn in alles een familiebedrijf.

Klaar voor een uitdaging bij Noord-Hollands mooiste familiebedrijf? Klik meteen op de sollicitatieknop hierboven. Meer weten? Bel Marjorie Henny op 06 – 27131334 of mail naar m.henny@kbkbouwgroep.nl

of

Op locatie
  • Volendam, Noord-Holland, Nederland
  • Den Haag, Zuid-Holland, Nederland
+1 meer
Vastgoedonderhoud